Cultuurverschilletje: komt wat komt

19-06-2015 11:24
Na al die tijd in Ecuador viel me terug in Nederland één ding nog meer op dan voorheen: iedereen is zo goed in plannen en organiseren! En iedereen gebruikt dat zo graag om zoveel mogelijk zekerheden (?) te creëren en verrassingen te voorkomen... Cultuurverschilletje; ik heb noch het talent, noch de interesse om dat te doen ;P. Komt wat komt. En dat gaat (komt :P) vanzelf. 
 
LYRICS
 
Ik ben mijn goud allang verloren
ik krijg mijn onschuld nooit meer terug.
Was achteraf soms van tevoren  
allang bekend, het kwam toch te vlug.
 
Want voor wie leven wil is het leven vol gevaren
en ik weet wel dat het hart ze nooit voorziet.
En ik weet wel: het verstand komt met de jaren,
maar liever nu nog even niet.
 
Ik heb mijn zegeningen wel geteld,        
zonder verwachting, zonder spijt.
Als ik hun waarheid niet vandaag nog vind, 
ben ik ze morgen zeker kwijt.
 
En ik weet wel dat het makkelijk gedaan is,
overleven in je favoriete stoel.
Maar als "niet dood zijn" soms de zin van het bestaan is,
dan heb ik iets gemist voor mijn gevoel. 
 
Ik heb mijn zegeningen wel geteld, 
en het licht toen uitgedaan.
Met een glimlach om mijn lippen, 
om wat ook fout had kunnen gaan
 
En misschien ben je me morgen wel vergeten.
Was het toch niet zo belangrijk wat ik deed.
Maar hier zijn we nou, zeker weten.
En komt wat komt... Wie weet?

—————

Terug